Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Księgarnia WT | Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym

Autor: J. Sarnowski, E. Kirejczyk Prowadzenie każdego podmiotu gospodarczego związane jest zawsze z ryzykiem. Ryzyko. to szczególnie w branży turystycznej - jest dość duże jako efekt łącznego wpływu na funkcjonowanie przedsiębiorstwa wielu czynników charakterystycznych dla tej branży.

Są to m.in. specyficzne cechy produktu turystycznego, rodzaj i pilność potrzeb, które ten produkt zaspokajają, cechy społeczno-demograficzne turystów, duża sezonowość sprzedaży, znaczny wpływ na wielkość popytu tzw. otoczenia przedsiębiorstwa (pogoda, czynniki ekonomiczne, społeczne, kulturowe itp.).

Ryzyka, które towarzyszy prowadzeniu działalności gospodarczej, nie można uniknąć, ale można je znacznie zmniejszyć poprzez podejmowanie właściwych decyzji w odpowiednim czasie. Aby jednak było to możliwe, osoby uczestniczące w procesie decyzyjnym i zarządczym muszą mieć odpowiednią wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym. Wiedza ta jest, niestety, znacznie rozproszona, a ponadto dość często w zbyt małym stopniu uwzględnia specyficzne problemy występujące w branży turystycznej.

Przedmiot zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym wykładany jest na wielu uczelniach w kraju. Jednakże do tej pory na rynku nie ma w zasadzie podręcznika, który by w sposób kompleksowy ujmował podstawowe problemy zarządcze występujące w podmiotach funkcjonujących w branży turystycznej. Próbę wypełnienia (choćby częściowego) tej luki podjęli autorzy niniejszego opracowania. Wykorzystali w związku z tym swoje wieloletnie doświadczenie nabyte zarówno w praktyce gospodarczej (obaj autorzy pełnili szereg funkcji kierowniczych w różnych typach przedsiębiorstw, w tym w przedsiębiorstwach konsultingowych), jak również w wieloletniej działalności dydaktycznej prowadzonej na wyższych uczelniach.
Jednakże książka ta, zdaniem autorów, powinna być użyteczna także dla innych grup społecznozawodowych, które pragną uzupełnić, uporządkować czy pogłębić swą wiedzę z różnych zagadnień związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem turystycznym. Są to np. nauczyciele akademiccy, praktycy życia gospodarczego posiadający własne przedsiębiorstwa lub pragnący je założyć czy osoby zatrudnione w sektorze turystyki, zarówno na stanowiskach wykonawczych, jak i kierowniczych. 


Autor: J. Sarnowski, E. Kirejczyk
ISBN: 978-83-60197-52-3
Rok wydania: 2007
Oprawa: miękka
Format: 170 x 240
Liczba stron: 294

>> Zamów juz dziś!


Organizacja pracy w hotelarstwie
red. Grzegorz Wolak 


Książka jest użytecznym materiałem dydaktycznym w średnich i wyższych hotelarskich szkołach zawodowych, stanowiąc podstawę do omawiania i analizowania poszczególnych stanowisk pracy oraz niezbędnych predyspozycji zatrudnianych na tych stanowiskach pracowników.
W wydaniu II oprócz aktualizacji dodano nowe rozdziały prezentujące główne trendy w przemyśle hotelarskim, modele zarzšdzania oraz tematykę jakości w hotelarstwie (norma ISO 8402). W aneksie zamieszczono m.in. kodeks etyki hotelarza, kodeks postępowania, aktualne przepisy kategoryzacji bazy hotelowej oraz słowniki podstawowych pojęć z zakresu hotelarstwa i gastronomii. 

\"\"

Autor:
red. Grzegorz Wolak
Wydanie: II poprawione i uzupełnione
Wydawca: KSH i Proksenia
Miejsce i rok wydania: Kraków 2006
Format: B5
Ilość stron: 240

>> Zamów juz dziś!




Psychologia czasu wolnego
Kazimierz Migdał



Psychologia dla kierunku Rekreacja i turystyka, a szerzej psychologia czasu wolnego, jest przedmiotem nauczania na wielu uniwersytetach oraz innego typu uczelniach na catym świecie. W naszym kraju zainteresowanie psychologią czasu wolnego dopiero się rodzi. Na studiach wyższych, kształcących kadry dla obsługi ludzi w czasie wolnym, psychologia jest nauczana na poziomie propedeutycznym i wchodzi w skład minimum programowego jako przedmiot podstawowy.
Podręcznik zawiera wiedzę z zakresu minimum programowego poszerzoną o zagadnienia zachowań człowieka w czasie wolnym, a w szczególności z zakresu psychologii rekreacji i turystyki. Najwięcej miejsca poświęcono psychologii społecznej ze względu na jej szczególną rolę praktyczną w życiu codziennym, w tym przypadku w czasie wolnym. Książka może także być pomocna dla każdego, kogo interesuje problematyka zachowania człowieka w warunkach, kiedy jest wolny od zadań związanych z pracą zawodową oraz od innych obowiązków. Wiedza psychologiczna może być zatem użyteczna dla wszystkich uczestników czasu wolnego, zarówno zajmujących się zawodowo organizowaniem usług, jak i ludzi pragnących wykorzystać ten czas w sposób przyjemny i zdrowy oraz ogólnie korzystny. Wiedza uzyskana w badaniach psychologicznych powinna pomóc człowiekowi bardziej skutecznie i przewidywalnie sprawować kontrolę nad własnym zachowaniem, aby mógł efektywniej korzystać z dobrodziejstw czasu wolnego. 

\"\"
Autor: K. Migdał
ISBN: 978-83-62644-09-4
Rok wydania: 2011
Oprawa: miękka
Format: 170 x 240
Liczba stron: 240 


>> Zamów juz dziś!

2013-07-12 09:18:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter